Translate

måndag 29 oktober 2012

Helg resume

Ja en sammanfattning av helgen känns på sin plats.
Helgen har bestått av jakt för Patriks del och min uppgift var att förse ett glatt gäng jägare med lunch under de två dagarna. Och under eftermiddagarna har jag varit i Målviken och målat vidare.

Lunchen för lördagen bestod av Flottarpanna tillagad på Murikan.
 
Flottarpanna. Garnerade med ett par nävar lingon. Till denna goda rätt serverades det mandelpotatis.

I går fick jag vänta in gänget en stund men vad gör väl det då man kan sitta inne i värmen och mysa vid elden och känna hur doften av maten och det nybakta sprider sig.
 
Lunchen i går bestod av Soppa och bröd. Hembakat faktiskt. Jag gjorde ost snurror som uppskattades. Och till kaffet blev det hembakta jitterbuggar.
 
Ja, det fungerade denna gång också. Det svåra är ju att beräkna mängden mat tycker jag. Men det räckte alldeles lagom så jag är nöjd.
 
I Målviken har jag grundat sista paketet med pärlspont. Målat mera foder o lister, en fönsterkarm mm. Idag ska vi åka till Ikea och hämta köket. Håll tummarna att alla delar finns hemma nu, att det flyter på bra. Har inte hela dagen på mig att springa där inne.
Vill nämligen träffa Oscar o gänget också och få ge en present som har legat och väntat nu några dagar. Ni ska få se bild på den senare.
Men nu måste jag rusa vidare, Ikea här kommer vi............................
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.