Translate

måndag 8 oktober 2012

Ett år

Ja men vad tiden går då! Idag är det på dagen ett år sedan jag började skriva på den här bloggen. Idag är det visst uppe i över 12680 besökare, i snitt blir det 35 personer om dagen! Otroligt.
Och så länge det verkar vara intressant att läsa det jag skriver och jag känner för det så lär jag hålla på. Har blivit lite en vana och jag kan faktiskt sakna det en del dagar då jag inte hinner sätta mig ner vid datorn.

Men, tänker du, varför sitter du där nu? Idag börjar ju älgjakten! Ja, jo det är sant. Men faktum är att jag ligger lågt nu ett tag beträffande jakten så älgarna kan känna sig trygga från mig. Jag lägger krutet på Målviken istället. Men nog blev jag lite sugen i morse då killarna åkte iväg i gryningen.

Hur har då helgen varit? Jo, den har varit bra. Är lite öm i kroppen efter att ha krupit och målat golvlister mm. Men framåt går det. I går tog vi en städdag i Masviken. Plockade undan trädgårdsmöbler och städade undan blommor osv. Lite vemodigt men spännande då jag tänker på nästa sommar då jag bor närmare och kan vara där på ett annat sätt.

 
Utsikt från bryggan i går. Löven rasslar ner i vattnet i rask takt, ja hösten är verkligen här. Och så vackert det är.
På väg till Målviken i går sa jag till Patrik att det känns som löven ramlar fort i år. Jo, sa han, fast det blir väl mer fart då frosten kommer. Hann bara sätta på gräsklipparen så bara rasade det löv över honom, halva trädet på en gång, kändes det som. Han tittade på mig och pekade och vi bara skrattade. Dom ramlar nog fort i år, även innan frosten hinner ta dom.

 
En liten blomma kämpar sig kvar, vill inte släppa taget än.
 
Idag stundar besök hos revisorn. Alltid lika trevligt. Sedan lär jag åka till Målviken och köra vidare. Grundade ett litet tak igår innan jag åkte hem. Det ska grundas en gång till. Sedan finns det andra tak att måla, fönsterfoder och dörrfoder som redan är på plats, slipa gipsade väggar och spackla lite till osv osv. Inga problem med tidsfördriv denna veckan heller som det känns.
I morgon är det dags för mammografi besöket. Så då blir dagen upphackad, men blir väl bra att kolla läget i alla fall.
Här lyser solen och det ser ut att bli en jättefin dag. Önskar dig en riktigt bra dag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.