Translate

måndag 1 oktober 2012

Älgamat

Jaha så hände det som vi hoppades inte skulle hända....
Älgarna har varit framme. Du som följt mig på bloggen vet att vi planterade ett gäng äppelträd i våras. Och lagom till sommarfrukten var mogen så nådde korna dom och rensade träden från dom.
Härom dagen stod vi och beundrade de röda fina äpplena på vinter-trädet. För sista gången i år. Dagen därpå hade nämligen älgarna varit framme och ätit av resten! Inklusive blad och ändar.....




Fast en kompis till mig som för övrigt är väldigt kunnig i fruktodling tröstade mig med att egentligen är det inte bra om trädet får bära massa frukt första året. Så det här kanske var bra. Men jag tror nog att beskärningen blev lite lustig, får väl rätta till dom till våren.
Ja ja, det är ju världsligt. Det är väl bra att vi kan förse djuren med lite gott redan nu.

Vad har annars hänt idag? Ja inte mycket nytta inte. Inte som syns i alla fall. Kontoret på morgonen och så till Målviken och stämma av lite vad vi behövde köpa in i färgväg osv. Vidare till skogarna för att hämta Patrik som hade flyttat en maskin. Så följdes vi åt till färgaffären och har idag faktiskt enat oss och klart bestämt oss för vilka tapeter och färger vi ska ha i huset nu!!!!! Och det känns såååå skönt. Man kan verkligen fundera sig tokig på färg och form...även om det är väldigt roligt såklart.
Oscar frågade igår om vi hade bestämt oss än och då sa jag att jag hittat en tapet med gamla fotade handskrivna texter på, typ gamla brev.....han bara svarade : - Oj då!
Jag förstod hans rädsla att jag skulle hitta på något väldigt annorlunda. Och faktum var att Patrik faktiskt gillade den också- Och vi skulle bara haft den som fondvägg i så fall. Men nu blev det inte den i alla fall så nu kan jag lugna honom med det. Det blev en annan vacker sak.....

Jag känner mig lite som kvällen före julafton ikväll. Jag kan inte säga varför. Pirrar i magen av förväntan och nyfikenhet. Jag ska berätta i morgon , om jag hinner titta in här vill säga.
Nu ska jag sova....sju kvart i timmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.