Translate

onsdag 3 oktober 2012

Blöta fötter

Tänk ändå vad det kan regna. Var kommer allt vatten ifrån? Förra veckan sprang jag runt i gummistövlar mesta delen av min vakna tid, bara blev så. Dels pga regnandet ute men så hängde dom med inomhus med då jag jobbade i Målviken. Idag tog jag skorna på mig på morgonen men tji fick jag för det. Tro inte att jag fick gå torr om fötterna inte. Nehej då, redan vid frukost då jag kom tillbaka med en kärra med byggmaterial så öppnade sig himlen och jag saknade mina stövlar såååå. Suck.
Nu droppar det igen på fönsterbläcken hör jag. Blir till att ta på mig gummistövlarna inför kvällspromenaden med hundarna. Och i morgon tänker jag åka med torra fötter i dom igen.....

Nu är i alla fall taket helt i Målviken. Plåtslagaren har jobbat ett par dagar nu och det blir jättefint. Kanon.
I dag var även rörmokaren där och lade i värmeslingorna för golvvärmen. Och i morgon börjar snickaren med köksgolvet. Det rör verkligen på sig. Jag springer runt med penslar och spackelspaden osv, städa och bära , ja det som hör ett bygge till. Beslut hit och dit.

Nu regnar det rejält så nu ska stövlarna på och hundarna ut. Sedan blir det god natt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.