Translate

onsdag 17 oktober 2012

Frisk igen!

Jaaaaa så härligt. Jag fick positiva besked hos läkaren i förrgår. Inga nya tumörer eller någon synlig aktivitet på det heller så det känns helt underbart. Underlig känsla varje gång jag kommer dit för att få svar på mammografi etc, jag kommer lätt i håg dagen då jag fick beskedet om cancern. Ja, det kommer nog alltid att finnas med inom mig.  Kanske bra att få tänka till ibland och inte ta allt för givet. Är verkligen som att få livet tillbaka en sväng igen. Yes, nu kör vi!

Och igår körde vi verkligen. Var folk överallt i huset och utanför. Käre nån! Muraren blev klar med sitt arbete, nu är det "bara " att installera braskaminen den dagen det är dags. Snickaren sågade upp mera hål och la igen. Jag målade, slipade, bar skräp och städade utomhus såväl som inomhus.  Ja, det rör verkligen på sig och känns spännande för varje dag då det växer fram. Läääängtar så att få flytta in. Att man kan längta så bort från något där man har trivts så bra innan, till något nytt. Knepigt.

Igår var samtidigt en väldigt underlig dag. Då åkte de sista djuren från gården. Jag tog farväl av dom inne i lagården, stod och pratade med dom och fällde några tårar. Känns knepigt. Inte för att jag har varit den som varit där hos dom speciellt ofta genom åren , men dom har ju alltid varit där så länge som jag minns. Nu står lagården tom. Och jag lider med käre svärfar och svärmor. Att lämna bort sina djur är verkligen baksidan av det hela. Den grymma baksidan.
Jag tänkte inte vara med då djurbilen kom men blev det i alla fall. Usch, vad jobbigt.

Jag måste också få berätta vad som har dykt upp. Jag fick förra veckan förfrågan att vara med i morgon kväll på Tjejkvällen som anordnas i Tranås av köpmännen där. Jag ska sitta på Wienerbageriet och visa min bok. Finnas där om någon vill prata med mig, om min fd sjukdom eller livet som så. Ser fram mot det och hoppas jag får vara till hjälp för någon. Kul ska det bli. Kul att få ett avbrott  och göra något helt annat. Så välkomna till Wienerbageriet på storgatan.

Nu måste jag dra vidare , dagen har mycket framför sig, i alla fall om jag får som jag vill.
 Hoppas du har en bra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.