Translate

torsdag 16 maj 2013

Danska bonden i svensk tappning.

Har du sett på programmet där den danske unge bonden donar och grejar på sin gård? Gör mycket på gammalt sätt och försöker hålla liv i gamla traditioner. Ett intressant och mysigt program tycker jag.
Vi har härmat det lite nu....jag o Patrik. Vi har renoverat en gammal ringvält, monterat om ett nytt fäste, lite speciallösningar och se, nu kör Patrik här ute på gräsmattan och det blir så fint så fint. Kul att kunna använda gamla redskap igen, redskap som har stått sig i generationer innan oss.
Nu har han försvunnit från gräsmattan och tagit närmsta åkern i sikte istället. Och än är det ju ljust en stund. Härliga vår.
I eftermiddags var vi och hämtade mera brädor och annat byggmaterial för altanen. Men jag säger då det, inget illa om brädgården men huvva vilka brädor. Tala om att man får sortera och leta för att hitta brädor som överhuvudtaget går att använda. Kvistiga och lappade bitar,,,, sanslöst dåligt. Undrar hur  mycket brädor dom får kassera, eller vad bygger man av dessa dåliga plank? Tyvärr inget unikt för denna brädgård tror jag. Känns som kvaliten är ganska låg allmänt på brädor....eller?

 

Hur var det då att ha besök från Chicago? Jo, mysigt som vanligt. Blev inte så lång stund vi fick på oss att umgås men kul att få se henne en sväng igen. Och igår fick hon för första gången smaka hemmalagade Vildsvinsbiffar! Inte alla amerikaner som får det inte.
Idag har plåtslagarna varit här och gjort sin del så här långt. Är så roligt att se nu hur det knyter sig samman, hur huset tar form som jag sett det i huvudet under lång tid. Och känna att det känns rätt. Att valet av färger stämmer med min bild. Till helgen får vi inviga en del av altanen och grilla om vädret tillåter tror jag.
Nu sitter jag här och tittar på schlagern del två. Blandad kompott kan man säga. Skönt att slappa efter dagens ös. Och så är det hockey på en annan kanal dit vi slänger blicken emellanåt också. Heja heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.