Translate

söndag 26 maj 2013

Den gamla ekan

Så närmar sig morsdagen till ända. En trevlig och rolig dag där jag fått umgås med nära och kära. Just nu sitter jag och summerar dagen här i soffan, ute regnar och blåser det så jag njuter av att vara inomhus.
I lördags kväll jobbade vi med något roligt Patrik o jag. Något som verkligen är livskvalitet, på hög nivå. Vi köpte den gamla trä ekan av mina svärföräldrar då vi köpte gården. Denna båt är lite speciell, då jag väntade Oscar rodde jag den, med stor mage i vädret. Ja vi brukar skoja om hur jag kunde sätta kaffekoppen på magen!
Den här båten är den sist tillverkade här i nejden. Så den känns speciell.
Vi skrapade . oljade och tjärade och det luktade magiskt.

 
Den har legat torr några år och längtat efter att få bli ompysslad.

 
Rå linolja, så magiskt vackert träet kommer fram

 
Så tjära på båten, så underbart det doftar i båthuset. Detta är livskvalitet på hög nivå.
Nu får den ligga och gotta till sig innan vi ger oss på den igen med lite kokt linolja osv. Roligt roligt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.