Translate

söndag 5 maj 2013

Loppan i farten igen.

Oj var tog den här helgen vägen? Nu märks det minsann att det är ljusare på kvällarna, nu kommer man inte in förrän det mörknar och då är det alltid mycket som skulle ha gjorts tidigare.... våren är här.
 
Då våren är kommen ville Bocken Bruse komma hem till sin matte och husse så jag klädde av honom och körde hem honom i går. Ja, ser du vad det är? Jo en granrisbock som våra goa vänner Maj och Ville är så snälla och gör till oss varje jul. Han bor hos oss över vintern men se nu har barren torkat så nu fick han flytta hem igen. Tack för detta år Bruse.
 
Måste berätta att jag jobbade på mitt gamla dagis i fredags också. Det var jätteroligt denna gången också. Barnen är så goa och mysiga. Fascinerande att se hur trygga dom är, inte ett dugg fundersamma för mig, inte ens då jag kommer in och väcker precis nyvakna små barn som inte känner mig. Ja, mysigt var det.
Jag kunde inte låta bli utan vi tog en liten samling där jag plockade fram min gamla sång om Loppan som inte kunde hoppa.... Ha ha, då jag tittade på pappret med texten stod det att jag och Oscar hade gjort den tillsammans i november 1993! Inte igår inte. Jag har dessutom inte sjungit den sedan tretton år tillbaka men det funkade denna gången med. Barnen tyckte den var rolig och jag gick och trallade på den ute på gården sedan. Ja man har inte roligare än man gör sig.

 
Sången om Loppan.....
 
Vad har hänt i helgen då, den som bara försvann. Ja, igår röjde vi här ute, plockade skräp och förberedde veckan som kommer. Körde ner en båt till sjön mm.
Idag har vi bland annat varit och tittat på sonen då han körde cross med sina härliga kompisar. Jättekul att se dom. Dom hade gjort ett hopp också så dom hade det att roa sig med också.
 
Snyggt eller hur? Matchande färg på kläderna.
Kul att få vara med och kolla och skönt att se att dom har det bra tillsammans.
I eftermiddag har jag tvättat bilen och tätat en båt och annat smått och gott. Så ja nu tog helgen slut.
Nu laddar vi för en ny vecka då massor ska hända. Nu är det listor som gäller för var dag för att komma ihåg vad som ska göras.
Maj brukar vara en intensiv månad men i år är den nog rekordspäckad med diverse aktiviteter och saker som ska göras.
Men då solen och värmer kommer och inte minst ljuset ska vi nog orka med den i år också.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.