Translate

måndag 13 maj 2013

Ål i nätet?

Käre vänner vad kallt det blev om fingrarna nu då. Vi skulle bara ta upp ett nät men se då hade någon hal varelse lyckats sno in sig fullständigt i nätet . Och kommit loss! Det enda tänkbara vi kan komma på är en ål. Den hade simmat med nätet om sig fram o tillbaka genom nätet gång på gång.... Helt sanslöst. Vi hade att göra i en timme för att få ordning på det men envisa som vi är så fick vi till det.

 
Skam den som ger sig.
 
Idag rotade jag runt i garderoberna, ut med vinterkläder och fram med sommarklänningarna. Nu har jag bestämt att sommaren är här. Ja, förutom i kväll då, hade knappt ingen känsel i fingrarna då jag kom in från nät-renset.
Men nu har jag värmt mig med en kopp varmt honungsvatten. Kanon kanon.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.