Translate

söndag 12 maj 2013

Det luktar lite fisk här

Jo nog luktar det fisk om mina händer. Jag har precis rensat ett par nyfångade abborrar efter dagens nätfiske. Kul. Och skönt att redan i kväll veta vad middagen kommer att bestå av i morgon.
Jag är inte bra på att rensa fisk, fick en lektion i vintras av en god vän men jag har mycket att lära. Försökte mig på att filea dom i alla fall. Och det mesta köttet fick jag med mig på rätt sida kniven.

Vad har annars hänt sedan sist? Ja, massor. Under torsdagen fick vi långväga gäster. Dom besökte oss en sväng och sedan umgicks vi på annat håll under fredagen. Gubbarna var på jaktmässan i Jönköping och vi kvinnor roade oss med att gå på stan, shoppade och fikade nybakta bullar på en uteservering i strålande solsken och varma vindar. Vi tog också en sväng upp ovanför stadsparken till Fjällstugan för att njuta av utsikten. Och den var såklart jättefin.
Det dråpliga var bara då vi senare gick och strosade runt på Ikea, vad ser vi där tror du? JO, en hel vägg består av ett gigantiskt foto av Jönköping, fotat på precis den platsen vi just besökt! Alltså, vi hade ju kunnat titta på Jönköping från ovan inne på Ikea varuhuset istället!!! Suck. Inte lätt att få till det alltid, Vi skojade o sa att vi borde ta en bild på oss alla och klistra den på Ikeas foto med texten:
We were here!
Ha ha, ja så dråpligt det kan bli.
Kvällen avnjöt vi med god mat på AnnaGretas i Jönköping. Fantastiskt gott och trevligt. Är ett så roligt upplägg på denna restaurang då man får  sin "tipskupong" för att sedan fylla i sin egen meny. Tapas i olika former o slag. Otroligt gott. Rekomenderas varmt om du inte har varit där tidigare.

 
Jönköping sett från Ikeas insida....
 
Idag var det visst söndag och vi började lugnt. Men sedan har det liksom accelererat. Vi var ute på sjön med alla hundarna som sällskap. Jag var en liten sväng på en vårmarknad i Örserum där jag köpte några blommor som jag planterade ut sedan.
 
Så här vackert såg det ut på logen där marknaden var. Fröjd att bara titta.
 
Så drog jag igång med målning igen, takstolar till altan ligger nu klara ute på logen.
Sedan lastade vi och körde fram trallen till altangolvet så den finns här när snickaren kommer härnäst. Sedan tog vi tag i hundgården, satte hundkojan på plats och så målade jag den. Lite mat emellan och så ut och ta fram mera virke som ska målas nu i veckan.
Ja, så nu är jag rätt så belåten med dagen. Blir gott att sova några timmar känns det som.
Innan jag gick in flög tio tranor över mitt huvud, så magiskt att se dom sväva fram. Ja föresten elva var det. Det kom en till efter en stund och trots att jag vinkade till den så flög den på fel håll. Den åkte inte alls åt samma håll som dom andra! Hoppas dom hittar varandra, om dom nu vill det vill säga.
Ja jag lär i alla fall krypa till sängs nu. Nog för idag. Hoppas du får en bra vecka nu, snart är det pingst. Go natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.