Translate

torsdag 30 maj 2013

Växtkraft

Nu känner jag mig nöjd , en bra början på morgonen. Upp o göra matsäck till mannen och så har jag lagt rabarber o citroner i vattenbad för saft.... Mums.
Hundarna har redan fått sin första fotdusch! Dom har ju med sig halva trädgården in nu då det är jord runt altanen. Och värst är det såklart på morgonen då det fortfarande är fuktigt ute. Dom sitter på torkning i tvättstugan och laddar för frukost.
Jag ska också ge mig på lite frukost. Sedan ska jag göra en rabarberpaj till elva kaffet. Elektrikern kommer idag så nu blir vi några igen. Roligt.
I går kväll då jag gick promenad passerade jag förbi en timmertrave. Titta på den....

 
Tala om växtkraft! Den har inte gett upp trots underläget.
 
Växa ja. Jag blir lite frustrerad känner jag då allt växer så snabbt. Påskliljorna har blommat över, gullvivorna är snart överblommade. Gräs och annat grönt växer så det knakar. Snart är det där skira vackra förbi och allt bara blir grönt. OCH nu är det hög tid att börja trimma i trädgård och dikeskanter etc etc etc. Och det har jag mycket att ta tag i detta år. Får allt ladda för det till helgen tror jag. Idag ska jag ladda vagnen med målade brädor och hämta mera material på byggvaruhallen.
Önskar dig en riktigt bra dag. Du som bor norrut har riktig högsommarvärme ser jag på väderleken. Hoppas du hinner njuta.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.