Translate

söndag 26 maj 2013

Mors dag

Ja, så är det då Mors dag igen. Mammas dag. Vaknar till en solig och vacker morgon med kaffe på sängen och är bara så tacksam att ha det såååå bra.
Min mor får jag fira i tanken idag, som vanligt är jag för långt borta för att kunna krama om henne på riktigt. Men jag skickar kramar i tanken....
Min kära svärmor ska jag få träffa och krama om på riktigt i alla fall. Det ska bli jättemysigt.
Jag fick ett par paket på morgonen.
Kontrasten var stor!

 
Ett vackert inslaget paket från ena sonen. Guldpapper och egentillverkat kort som rörde mig till tårar som vanligt. Så tycker maken att jag ska ta en bild på hans paket också!

 
Ja, här är det. Inte inslaget alls, förutom att det låg i en Swedol kasse!!!
Dråpligt eller hur?
Men innehållet var superbra. En Kärcher fönsterputs! Som jag hade planerat att köpa, nu fick jag den! Så nu ska det minsann bli roligare att putsa fönster, hoppas jag.
 
Jag vill passa på att sända en tanke till alla som inte har blivit mammor också. Ni borde ha en dag av firande också kan jag tycka. Ni är ju lika värdefulla och lika viktiga. Hur skulle vi mammor klara oss om inte alla omkring oss fanns.
 
Nu stundar en snabb frukost innan jag ska ut och måla brädor till altanbeklädnad. Järnvitriol är det som gäller. Vill ha ett färdigt lager klart till snickaren tills i morgon. Strök en omgång i går kväll så nu ska andra omgången på. Spännande att se hur träet har "åldrats" i natt.
 
Hoppas att du får en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.