Translate

fredag 3 maj 2013

Dagis, här kommer jag.

Ja, så sitter jag då o laddar med frukost vid ett tänt ljus o blickar ut mot en stilla vik där solen kommer smygande bakom udden. Så vackert. Och så laddar jag för att åka o jobba på dagis. Mitt gamla dagis, idag ska jag få vara där igen. Spännande såklart och lite nervöst faktiskt. Men förstås ska det bli jättekul också. Jag smög med mig ett par sagor i väskan! Får se om det blir läge för något sådant. Kanske kan StigHelmer Myra dyka upp, rätt vad det är, bara så där....
I går eftermiddag var jag i Jönköping. Vi träffades för att planera programmet i Viktoriaföreningen för hösten. Vi kunde faktiskt sitta ute i solen med kaffet på konditoriet, underbart.
Innan dess målade jag takstolar. Vi har nu kommit överens om att innertaket på altanen ska bli samma ljusa grå färg som vi har runt om fönster och dörrar. Så att det inte blir för mörkt under taket. Så nu blev det plötsligt mycket mera som ska målas flera gånger. Men det blir säkert snyggt. Dååå frös jag desto mera. Jag hade handskar på mig men frös ändå så det gjorde ont i fingrarna. Vinden är ännu kylig och isande kall.
Nu kom två små hundar in efter sin morgonpromenad. Smutsiga tassar, bara att ta in i duschen och tvätta. Så bra med duschen rakt innanför vardagsingången, den används flitigt nu kan jag säga. Och så kom katten in, för att äta och vila en stund innan han ger sig ut på jakt igen. Han trivs verkligen här i Målviken.
Igår fyllde föresten Moa två år. Så Grattis till henne och Grattis till hennes syskon också.

Hörde du föresten en tokig nyhet igår? Det gjorde jag. En av de dummare. Var visst någon som hade åkt fast för att ha lurat till sig pengar genom en pantmaskin! Hur då undrar du säkert? Jo, han eller hon, hade varit så slundig så de hade satt snöre på flaskan och kunde då använda samma flaska om och om igen!!!! Var inte det knasigt så säg? Bara att komma på iden. Synd bara att dom inte var så kloka så dom tryckte på den där knappen som numer finns där man kan välja att ge bort de pengarna till välgörande ändamål istället. Det får dom nog ångra nu....Suck så uppfinningsrik människan är då.

Nehej, nu lär jag gå ut med den tredje vovven också en sväng innan jag drar iväg. Hoppas du får en bra fredag. Jag ska göra vad jag kan för att dagen ska bli bra. För mig och de små barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.