Translate

onsdag 15 maj 2013

Engelska kurs.

God morgon. Klockan är nu kvart i sju och jag är redo för en ny intensiv dag.  Klockan sju kommer snickaren, eventuellt plåtslagaren och en rörmokare. Och Patrik är ute och kör traktor! Så nu vill det till att häva i sig morgon filen och vara redo.
Har hällt upp vatten och kokat en stor hurra med kaffe. Middagen är förberedd. Jag väntar dessutom gäster idag. Kär vän från Chicago kommer idag så nu får jag köra lite engelska kurs igen, jättebra att få träna upp det ibland. Hon ska sova här i natt och jag ser så fram mot att få umgås med henne en sväng igen. Två år sedan hon bodde hos oss senast så nu har vi mycket att prata om igen.

 
Måntro om man kan hinna klämma in en tur på sjön idag? Vädret ska i alla fall bli bättre säger dom. Vore skönt med lite varmare vindar nu och lite sol.
Härom kvällen kom ett par åkande i landrover ner till gården och undrade om dom fick sova över någonstans i markerna i sitt tält? Jag pratade med dom morgonen därpå för att höra hur dom haft det. Dom var helt lyriska då dom hört göken! Den finns visst inte längre i England så dom bara njöt av att få höra den igen. Passligt, den kom hit med häromdagen.
Ja, vi har det bra minsann. Sååå bra. Här är gudagott att vara.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.