Translate

söndag 21 juli 2013

Sicken skön söndag

Ja idag har vi verkligen njutit av vad Målviken har att ge. Frukost på altanen, kaffe i solen. Hämtade vänner på andra sidan sjön i båten så de följde med oss hem på kaffe. Till middag åt vi matjesill och potatis och gräddfil förstås. med mycket gräslök. Vad kan väl passa bättre en sådan här varm dag.
Sedan blev det en eftermiddagstur på sjön också. Patrik o jag och Moa. Hon njöt verkligen.

 
Se så hon njuter då vi far fram över vattnet. Såklart så njuter hon också av den fina kudden! Vi köpte för en tid sedan en kudde till båten som är märkt med Småland. På Dollarstore. Denna faktiskt roliga butik tycker jag. Men se härom sistens så fann Patrik o David en kudde på Dollarstore i Sveg där det står Jämtland. Yes, så nu är det rättvist i båten.
 
Nu ska jag strax lägga i varma mackor i järnet. Kvällsmat och ro inför en ny vecka. Hoppas Patriks rygg håller nu så vi kan jobba vidare här med våra projekt. Jag gör vad jag kan för att få honom att vara stilla och vila men det är inte lätt det inte.
Nu går solen ner snart, även på andra sidan sjön. Det har varit en fantastisk dag och jag känner mig priviligierad att få bo så här. Vill till att komma ihåg dessa dagar i vinter då man sitter framför braskaminen och fryser och klagar på att det är kallt ute.
 
Och så vann damerna i fotbollen IGEN. Härligt Sverige. Detta kan gå riktigt bra. Vilket lag vi har nu.
Hoppas du får en fin vecka. Lagom varm och solig och fin högsommar vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.