Translate

söndag 28 juli 2013

Vilar min kropp

Söndag, sitter på altanen, för första gången med en tidning att läsa. Kaffet i termos och en hund i knät. Så skönt. Så behövligt att få vila min kropp. Jag är såå fruktansvärt trött o sleten som vi säger. Men sååå nöjd. Nu är gräsmattan sådd och vältrad och vattnad. Och regn på ingång som får hjälpa oss att få fröna att gro. Helt underbart.
Vi slet på så länge vi kunde se ute i fredags kväll. I går sådde vi klart och då Patrik ringvältat klart kom några vattendroppar! Helt otroligt vad det har flutit på bra.
I går eftermiddag tömde vi så altanen och skurade golv med borste och såpa, fritt från allt damm från jord och grus som forslats och körts runt huset. Ja jag kände mig som Pippi Långstrump då jag for fram med kvasten. Bara skurborsten under fötterna som fattades!
Nu luktar det gott och fräscht, Moa har somnat från sitt goa ben och snusar gott i stolen bredvid mig. Det blåser varma vindar och jag tycker mig höra lite muller långt borta. Åska på gång?
I går var vi hos Oscar o gänget i deras underbara hem. En jättetrevlig kväll och väldigt god mat. Egen tillverkad cesarsallad med såsen gjord från grunden. Goda socker bullar och vattenmelon till kaffet. Ja, så bra vi har det.
Vi körde föresten den där leken igår. Att inte slicka sig om munnen då man äter sockerbulle! Har du testat den? Oj oj oj vad vi skrattade. Lite luddiga regler så jag vet egentligen inte vem som vann men kul hade vi. Svårast var det att låta bli att slicka sig om munnen då även vaniljgrädden kom utanför läpparna! Och så kanske jag måste medge att jag inte njöt av smaken så med detta tävlande i fokus. Men kul var det som sagt.
Nu åskar det, bäst jag stänger av burken. Vill inte paja internetet också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.