Translate

tisdag 2 juli 2013

Tidsödande måleri

Ja, vilken tid det tar att måla det sista.... En röd bräda här och en där, en takränna här och en annan där. Jag jobbade hela dagen igår och har kommit en bit till på den vägen. Slipade och grundade det stora fönstret och köksdörren så de är redo för grön strykning nu. Men det ser ut att kunna bli någon skur mitt på dagen så jag får vänta till i eftermiddag med detta.
 I går kväll kom Oscar o gänget hit. Vi åkte årets premiärtur i kanalen mellan Ören och Bunn. Denna trolska båtfärd som alltid är lika mysig och vacker. Nu blommade näckrosorna för fullt också, fåglarna sjöng och solen sken upp då vi smög längs den slingriga kanalen.

Så vackert.
 
Då vi kommit i land hemma igen grillade vi korv och se då kom våra goa vänner indimpandes för att se om vi lever. Så vi blev många till kvällsmaten och fick en jättemysig stund tillsammans.
Ja, många roliga skratt blev det såklart också. Frun i sällskapet har tex kommit på varför hon inte går ner i vikt. Vi lever ju till stor del på eget jagat vilt både i den familjen och vår. Nu kommer ju rapporter om att våra jagade villebråd innehåller mycket bly. Så där har vi svaret menar hon på, Det är blyet som gör att hon inte går ner i vikt!!! Ha ha. Bra va.
 
Föreseten, har du provat leken "gapa längst i motvind" ?? Den körde Oscar o Bonnie i båten i går. I fullt blås så satt dom och tävlade om vem som kunde gapa längst tid och då menar jag verkligen gapa! Gissa vem som vann? Jo, Bonnie såklart. Oscar höll på att förfrysa tänderna sa han! Jag var mest rädd att käkarna skulle låsa sig fullständigt för dom. Ha ha. Vilka ideer. Sedan körde dom en tävling i " vem kan hålla ögonen öppna längst utan att blinka" . Den leken vann Bonnie med.  Sicket barn. Jag skrattade så jag grät. Såååå skönt.
 
På lördag är det dags för årets traditionella utomhus loppis/auktion. Då bär det av. Ska bli jättekul. Så spännande att gå på jakt efter saker som man inte visste att man behövde förrän man köpt dom...
 
Men nu, tillbaka till allvaret. Nu måste jag jobba vidare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.