Translate

tisdag 23 juli 2013

Doft av vinbär

Ja, nu sprider sig en skön doft av vinbär i mitt kök. Jag har precis satt på en kittel med svarta vinbär och blad för att göra jous. Hur nu det stavas!?
Vilken unnest det är att få gå ut och plocka sina egna bär och koka vad jag vill.... Fantastiskt. En kul present kan det också bli, bra att ha under armen om man blir bortbjuden...
Ikväll ska vi ha gäster hos oss. Jag stekte hamburgare på morgonen så det blir kvällsmålet. Egna hamburgare, dock med köpta bröd. Men en av gästerna är visst vegan så jag måste klura ut något annat också.
Sätter idag ut en bild på tavlan jag gjorde för ett par veckor sedan. En tavla med aningen speciell innebörd.

 
Denna bild omfattar så mycket. Slipstenen som snurrat runt och gjort sitt arbete så många år, så många timmar. Mor och Fars händer, dom har kämpat på år ut och år in, sida vid sida.  Och så Svärmor och Svärfars händer, dom har likaså kämpat på , hand i hand, sida vid sida. År efter år.
Tack vare dessa händer och vad de har utfört har vi kommit till vårat hem nu. Det är ni som lagt grunden för oss, för de personer vi är idag.
Tack kära ni för att ni har hållt samman, dag efter dag, år efter år.
Det är så värdefullt för oss.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.