Translate

måndag 15 juli 2013

Ny dator. Som fungerar!

Yes, nu fungerar äntligen den nya datorn som den ska. Efter ett stort antal timmar så kan jag nu både betala räkningar och göra fakturor igen. Men du milde tid vad det är krångligt. Jag har än en gång konstaterat att jag skulle kunna skriva den i särklass längsta och absolut tråkigaste roman om en dators död och en annans födelse. Käre nån. Fantastiskt nog så fick vi hjälp av en kompis kompis som är helt suverän på datorer, han hjälpte mig att klura det jag inte kunde få till själv. Så nu har jag lärt mig lite till om denna tekniska värld. Måste nog hålla med svärfar i alla fall att det är läskigt vad beroende vi är av dessa burkar o tekniska prylar.... Inte bra.
Ja, tidigare idag, då jag ännu inte kunde få till allt på datorn så kändes det som mycket omkring mig rasade sönder... Patrik fick nämligen tväront i ryggen i går eftermiddag. Jag antar att det är ryggskott. Han bara böjde sig ner för att plocka upp ett par skor och skrek högt av smärta då det låste sig fullständigt i ryggen. Han försökte meddetsamma att hänga på takstolarna på altan för att räta ut sig men det hjälpte inte. Ja, så idag har han varit hos kiropraktorn och dragit och slagit ut en del av felen. Men han går fortfarande som en mycket gammal snedvriden man. Inte roligt att se.
Ja det var han det. Sedan är det Zelma som har problem med ögonen. Hon måste ha sprungit omkring i högt gräs misstänker jag, hon har alltid varit känslig för det. På morgonen idag så tittade hon bara lite grann med det ena ögat, det andra var helt stängt! Inte roligt det heller.
 
Här tvättar dottern ögonen på mor så nu är hon bättre. Bra att dom pysslar om varandra.

 
Så här fin förrätt fick vi av kära grannar häromkvällen. Såååå gott. Sedan bjöds det på nystekta kantareller och nybakat bröd. I solnedgång. En fantastisk kväll.
 
I morgon ska vi till kiropraktorn igen, och sedan till vårdcentralen och ta sista sprutan för fästingarna. På eftermiddagen tror jag att vi ska åka till kyrkan för att ta avsked av en vän. Så det blir väl en knepig dag.
Sedan i veckan hoppas jag kunna komma igång och måla färdigt innertaket på altanen så vi kan färdigställa lampor, blommor och möbler etc. Vore ju kul att få njuta av den klar innan sommaren tar slut.
Nu ska jag gå upp och hålla mannen sällskap. Måntro om man skulle försöka lägga sig och sova tidigt i kväll?! Blev inte jättebra sömn natten som var.
Hade dessutom lite smått mardrömmar på sennatten om huggormen som Patrik såg igår här utanför. Usch, jag är sååå rädd för ormar, att dom ska skada hundarna. Ormar är så olustiga och läskiga, förstår inte varför dom ska finnas till över huvud taget. Dom och fästingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.