Translate

tisdag 30 juli 2013

Flygande farkoster

Underligt flyg såg jag nyss. Vi var ute med hundarna och då kom ett otroligt stort flygplan eller vad det nu var med massor av lampor tända och blinkade mera än vanligt. Kändes faktiskt lite olustigt och inte riktigt normalt. Hoppas jag inte behöver vakna till nyheter om något olustigt i luften i morgon. Ja, underligt hur fantasin drar iväg då man ser något som man inte är van vid.
Vi var med om en liknande sak en gång Patrik o jag då vi åkte bil. Strax utanför Tranås så kom plötsligt ett flygande fenomen över oss. Det strök över biltaket och svischade precis över trädtopparna framför oss. Vi var helt övertygade om att det var ett plan som inte kom rätt. Kändes helt fel. Vi lyssnade då på radion beredda att få höra om ett störtat plan.... men inget sas. ´Vi har pratat om denna händelse många gånger. Undrar vad det var som passerade våra huvuden? Vi kanske inte ska veta allt som rör sig över oss, kanske är det så.
Idag har jag bakat bullar. Äntligen. Vet inte när jag bakade bullar senast. Det var riktigt roligt. Har ju regnat hela dagen så det var perfekt väder att få ta det lite lugnt och vänta på att gräsmattan ska börja visa lite grönt. Behövde ju inte vattna heller idag. Ja, det blev faktiskt en semesterdag idag. Vi sov länge, åt sen frukost och vilade igen. Aningen trötta och sletna. Patrik var hos kiropraktorn igen och drog i ryggen.
Jag har idag mailat flera tidningar och även radio då bröstcancer föreningen Victoria i Jönköping firar trettio år i höst. vi skulle vilja uppmärksamma detta så gott det går. Efter en stund ringde en reporter från en lokal tidning och vill göra ett reportage om mig. Var ju inte riktigt det jag tänkte mig, vill ju hålla fram bröstcancer föreningen nu. Men visst, vi kan ju prata om mig OCH föreningen. Så lär det bli, dom kommer till veckan, reportern och en fotograf. Känns som det har hänt hur mycket som helst sedan senast. Dom vill göra en fortsättning på reportaget från 2011. Nu får jag ju i alla fall några dagar på mig att fundera vad jag vill ta upp. Vad som kan intressera andra att höra.
Nu lär jag försöka sova en sväng. Hoppas vakna upp till lugna nyheter i morgon och kanske får vi se solen i morgon. Lät som det skulle bli soligare väder i morgon. God natt världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.