Translate

måndag 29 juli 2013

Blev några rejäla smällar och ca tio millimeter regn i går eftermiddag. Men än så länge ligger de flesta fröna på vår nya gräsmatta kvar.
Vi åkte till Jönköping mellan skurarna. Behövde handla. Verkligen handla. Har inte köpt mat på en och en halv vecka och det har ju sprungit en hel del folk här så det var verkligen tomt i kylen nu.
Då vi åkte inne i centrala Jönköping blixtrade det omkring oss, ja en gång faktiskt bakom bilen. Läskigt men man ska ju vara säker i bil sägs det ju. Vilka krafter det är i dessa oväder. Där har inte människan mycket att styra över.
Hur som helst så jagade vi runt efter vattenspridare. Och fann efter letande det vi sökte.
Satt precis och läste på facebook nu då jag äter frukost. Slår mig hur många som suckar och stönar att semestern snart är slut. Att dom bara har en vecka kvar osv......Det problemet har ju i alla fall inte jag. Har inte haft någon semester än och definitivt inte i veckor. Så jag behöver inte gruva mig för att den ska ta slut. Bra eller hur? Måste försöka se det positiva i det hela.
Idag ska jag städa, tvätta, helst skura av altantaket om det kommer lite fint regn också. Laga mat då vi får gäster i kväll. Måste få bort jorden och det finfina dammet som ligger över allt inne i huset. Känns som att gå på en sandstrand på köksgolvet, ja kanske jag överdrev lite nu, men du förstår vad jag menar.

Jag berättade ju inte färdigt igår heller om vistelsen hos Oscar o Henrik. Tog ett par bilder jag vill visa dig här.
 
Blixten slog ner i deras ask, den är helt splittad i barken och antar att det är likadant inåt i trädet. Läskigt då det är sååå stort träd. Det flög flisor flera meter från trädet.

 
Så fina morötter fick vi smaka också Jättegoda var dom också så klart.
 
Nehej, nu lär jag inte sitta här längre. Hundarna vill ut och jag måste komma igång med dagens övningar. Hoppas du får en bra vecka. Semester eller inte. Vad du än gör så hoppas jag att dagen blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.