Translate

fredag 21 september 2012

12014!

Ja så många besökare har nu varit inne o läst på min blogg sedan oktober förra året. Trodde att det skulle ta till oktober innan jag passerade 12000 strecket, men tji fick jag. Vilka är ni alla människor som läser om mig och mina tankar?

Nu ligger laxen till sig på spisen innan den ska hoppa i stekpannan. Mannen ligger i badkaret och värmer sin rygg efter arbetsveckan. Jag ska nog ta mig ett dopp med, måntro om kanske jag ligger kvar så länge så han får fixa laxen???!!

Vilken vecka det har varit. Det snickras och sågas och bärs skivor och skruvas överallt. Så nu är helgen räddad! Finns flera rum redo att börja spackla. Körde lite schellack på ett tak i ett litet rum innan jag fick ge mig för idag. Det ska bli vitt från att tidigare har varit omålat.
Idag bjöd jag hantverkarna på kaffe och kaka. Var uppe o bakade på morgonen så det var alldeles färskt till elva-kaffet. Kul då det uppskattas mycket.

Något annat dråpligt hände mig idag. Jag hade beställt tid hos frissan i Gränna. Lilla Gränna, inte stor stad det inte. Men tydligen tillräckligt stor för att snurra till det.
Har bara varit på en frisersallong en gång tidigare i Gränna, förra året då Oscar skulle gifta sig var jag där och dom gjorde en uppsättning åt mig. Men nu då jag snart flyttar närmare så tyckte jag det var på sin plats att jag bokade mig där istället för Tranås.
Glad i hågen kom jag så in strax före klockan ett. Satte mig tillrätta på stolen, tittade mig omkring och konstaterade att jag inte kände igen namnet som jag ringt till. Hm, började allt mer skruva mig i stolen ju längre klockan gick. Fem minuter över ett gick jag fram till disken och frågade lite försiktigt om det var här jag hade bokat tid?????
NEJ. Nej, nej, fel av mig. Det var inte här. Måste vara salongen på torget!!!!
Uh så pinsamt. Bad om ursäkt och slet åt mig jackan, sprang ett par kvarter bort och störtar in på Salong Gränden!
Ha vad dom skrattade då jag förklarade min dumhet. Och så tröstade dom mig direkt med att jag inte var den förste som gjort så här! Dom skiftar visst lite kunder ibland,,,, ha ha, ja så tokigt det kan bli.
Jag fick i alla fall bli klippt och det var verkligen behövligt. Tog säkert fyra centimeter på längden då topparna var så risiga.

Nu har mannen klivit ur badet så nu är det min tur. Ska försöka hålla mig vaken i karet.....
Önskar dig en riktigt bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.