Translate

torsdag 27 september 2012

Grodloppet

Tala om grodinvasion!
I går fullkomligt öste regnet ner under eftermiddagen och kvällen. Efter att ha varit med på Viktoriaföreningens (bröstcancerföreningen) cafekväll i Tranås där jag visade mitt bildspel och berättade om min resa med cancern och sedan firat David på hans födelsedag körde vi flera mil på småvägar för att hämta Patriks bil osv. Och tänk att det hoppade av grodor överallt. Jag ropade ett glatt hurra för varje groda som jag lyckades parera undan för.....men det är klart att jag hann nog inte se alla som jag dessvärre inte hann parera undan för. Var det att det var så plaskblöta vägbanor då att dom skulle ge sig ut i trafiken eller varför detta fenomen för? Måste ju vara minst lika blött i dikena! Kanske för blött???
Ja det öste ner och löven virvlade över vägbanan så det kändes sannerligen som en mörk och kulen höstkväll.

Nu skramlar maken i köket, han har kokat årets sista kräftor så det doftar så gott i huset. Tänk så huslig han kan vara då andan faller på och tiden finns.

Har fått sällskap i Målviken av en mycket sällskapssjuk och trevlig katt. Först döpte jag henne till Siri, vet inte varför , men nu då jag börjar fatta tycke för henne så funderar jag om hon inte ska få ett annat namn, kanske Maja? Eller Månsita? Det hade jag en katt en gång i tiden som hette. Först hade vi en hankatt som hette Måns, sedan blev nästa generation Månsita, sedan blev det Månsonita!!! Fyndigt va?
Käre svärfar hade med sig mat till henne idag från svärmor. Dom tänker då på allt. Prickig korv och mjölk. Snacka om bonuspoäng, hon drog i sig alltihopa där på en liten stund. Ja, hon lär inte bli svår att få med in i huset om vi vill det. Undrar bara var hon kommer ifrån? Någon som saknar henne?????

Jag har sovit underbart gott nu ett par nätter. Mina små vita piller bidrar nog till det. Så skönt att sova..... ska strax hoppa i säng igen och tar nog ett litet piller i natt med och hoppas att det funkar i natt också. Måste ju vara bra att sova tre nätter i sträck eller hur?

Tjingeling....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.