Translate

måndag 24 september 2012

Tänk först och agera sedan.

Tänk först och agera sedan, är det inte så det heter?
Inte alltid så lätt då man tänker på så många saker samtidigt , och ändå ska göra flera saker på en gång också!!! Ja, idag har jag i alla fall haft en sådan dag.
Har grejat vidare med internetuppkoppling och telefoni inför kommande flytt, bokföring och en massa andra saker. Samtidigt så snurrar det fram bilder och frågor om golvbeläggningar och färger och jobbet där i Målviken som står och väntar. Men blir inget med det idag. Idag är det kontorsgöromål som gäller.
Tog precis en promenad med hundarna i allen, som nu börjar ta rejäl färg av höst. Denna tiden på året är alltid och kommer nog alltid att vara lite speciell för mig. Det är nu tre år sedan jag kände knölen i mitt bröst. Och tiden fram tills jag fick besked om att det var cancer minns jag som igår, många promenader blev det i allen under den tiden också- Och jag kommer så tydligt att tänka på det då löven ändrar färg och gör sig redo för att släppa taget. Jag trodde då jag fick beskedet att jag också skulle få släppa taget, att det var kört för mig. Men tji, inte alls. Jag lever i allra högsta grad. Och hoppas på att få vara med under denna hösten och många efter den.
Älskar då dimman lättar och solen kämpar för att bryta igenom sina strålar , mitt bland alla färger och fallande kastanjer. Luften blir klar och ja, nog är hösten en underbar tid.
En annan sak som jag uppskattar med hösten är att man får så lov att ta kväll lite tidigare-. Helt enkelt för att man inte ser att jobba så länge. Det är helt okay att gå in och sätta sig vid en brasa eller tända ett ljus och bara vara.

Jag har nu tänt ett ljus men jag får allt tända upp lite mera lyse. Jag har lite kvar att göra denna dag innan jag lägger huvudet på kudden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.