Translate

måndag 10 september 2012

Härliga måndag.

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Skönt att vakna upp med Patrik vid min sida. Solen sken allt varmare eftersom dagen gick och jag har hunnit med lite av varje. Kontoret halva dagen och så ut till Målviken och mest planera vidare med hantverkarna. Så oerhört roligt att få gå och önska hur vi skulle vilja ha det tex med spottar i taket och annat. Vilken vägg som ska vara gipsad, vilken takbeklädnad vi vill ha i ett rum, vända och vrida och fortfarande försöka se möjligheter och inte fastna i ett tänk. Det går ju ofta att hitta flera lösningar än man tror. Men oj vad trött jag blir i huvudet ibland av allt detta tänkande...
Nu tror ni att vi snart är klara med renoveringen?! Ack nej, vi är ännu bara i början. Det återstår massor med timmar av hårt arbete innan vi kan flytta in. Men nog är det roligt då man kan börja att mera tänka konkret i färg och form och inte bara riva ut och förstöra.
En garderob har idag börjat ta form. Och det glespanelas i taken där det sedan ska dras el sättas ny takbeklädnad. Spännande resa vill jag lova.

I kväll har jag tagit en riktig lång promenad med hundarna. Var så oerhört varmt och skönt. Ljumma vindar.
Bonden åker runt med sin stora tröska här ute på gärdet och det luktar och låter alltid så speciellt.
Patrik är på jaktmöte och jag ska nu sätta mig och leta vidare ideer på nätet. Sedan får jag väl sova på saken, det är ofta jättebra. Då kan man vakna med en ny ide´.

Hörde ni föresten på radion i söndags, på Anna Mannheimer och Tomas Tengby? Hon hade en lång dialog om bla hur eländigt det kan vara att vara kvinna... Hur vi får kämpa oss genom alla år av bergochdalbanan med hormoner , menstruationer , försöka att inte få barn, problem med cystor som växer fast, försöka att få barn då tiden är inne som vi tycker, för att sedan då barnen är vuxna och vi ramlar mot de femtio och börjar pusta ut och tro att nu, nu blir det lugnt! Nej då, ack nej. Då kommer Klimakteriet! Och läser man om det så kan det hålla på i många år, tio, tjugo år!!!!
Anna säger att männen tjänar i snitt femton procent mera än kvinnor.....varför kan man undra i många fall.
Men då menade hon att kanske regeringen skulle ta och ge kvinnorna ett lönepåslag på femton procent, ett bidrag som kompensation för allt lidande vi får gå igenom!!!! Ha ha. Den var väl bra.
Hon fick senare under programmet ett mail från en lyssnare som hade skrattat så hon tappat solfjädern som hon gick omkring med för att dämpa vallningarna!
Det hela slutade med att kanske kan vi i alla fall få en solfjäder, vi kvinnor, att svalka oss med då värmen stiger i vår nära omgivning!!!!!

Jag öppnar mitt fönster lite på glänt innan jag kryper till sängs, så kan jag sticka fram tårna ibland då hettan blir för olidlig där under täcket. Jag äger ingen solfjäder....ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.