Translate

onsdag 19 september 2012

Soppa ur skålen

Måste berätta om våra numer dråpliga måltider. Middag står inte högst på listan att göra numer, av förklarliga skäl. I lördags till exempel hade vi en ypperlig men dråplig lunch Patrik o jag.
Jag värmde nämligen en färdigköpt fisksoppa i en stor karott, där jag även la i lite av dagen-före-middagen nämligen lax i bitar. Denna karott värmde vi i mikron och så satt vi där mitt emot varandra ute i kojan med varsin sked då vi inte hade några tallrikar, utan åt ur samma karott. Jättegott och perfekt. Egentligen ganska praktiskt , blev ju inte mycket disk heller. Och mätta blev vi ju också.

I söndags fick vi ta till bullens pilsnerkorv, du vet den där lilla goda korven i konserv. Vi hade en burk som jag värmde med hjälp av en hink med varmt vatten där jag ställde burken i vattnet. Jo, då det gick alldeles utomordentligt bra det med. Till den utsökta korven drack vi nyponsoppa och fick så energi att arbeta några timmar till.  Ha ha, ja man får testa sig fram till olika lösningar då man lever lite provisoriskt och somliga dagar stressigt.

Idag har elektrikern varit hos oss igen och vi har förberett eldragning av takbelysning i kök och annat. I morgon kommer rörmokaren så då ska det böjas och dras rör både i öppet golv och utmed väggar. Nu har vi allt nått den tidpunkt då vi inte längre bryter upp och förstör utan börjar lägga igen och se en ändring framåt. Spännande.
Jag har idag roat mig med att måla fönster , för ovanlighetens skull. Fick i ett färdigmålat idag, känns jätteskönt att ta bort täckskivan och se dagens ljus genom fönstret igen.
Och så har jag skrapat gammal tapet på ett par små väggar som ska målas istället.
Spännande liv vi lever nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.