Translate

fredag 14 september 2012

Nu har vi nått botten.

Jo minsann, nu har vi nått botten. I alla fall att döma av följande bild....

 
Eller hur? Nu är vi nere på Patriks farfar Davids arbete.....på fyrtiotalet.
Bestämde oss för att blottlägga alla golvbjälkar och kolla igenom dom och det var nog bra. Det var lite si och så med bärigheten och kvaliten hade nog med fått stryk efter alla dessa år.
Känns bra att vi bestämde oss för att gå ner i botten även om det för tillfället kan kännas smått panikartat med allt arbete som ligger framför. Men det är ju inte första husgrunden vi gräver oss ner i.
I morgon ska jag krypa vidare och plocka allt spill nere i husgrunden, sanera mm och förbereda inför nästa veckas arbete. Skönt att inte ha några fritidsproblem, eller hur?
 
Tänkte vi skulle hitta något roligt där under golvet men inga större fynd så här långt. En gammal väl , mycket väl, använd nylonstrumpa och så ett gammalt bläckhorn och en annan liten glasflaska. Tänk om dom kunde berätta hur dom hamnat där,, det vore allt intressant.
Ja gode värld, vad man kan hitta på.
Jag stack till Jönköping idag och beställde den där kökstapeten som jag hittat och är bergsäker på att jag vill ha. Köpte mera färg, spackel och remsor etc etc...
Nu ska jag steka lite fisk till middag och så lär det bli en skaplig promenad med hundarna innan kvällen faller på. Har blåst ordentligt runt husknuten idag men verkar lugna sig nu. Solen tittar faktiskt fram stundtals.
Önskar dig en riktigt bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.