Translate

onsdag 5 september 2012

Adelövs Marknad

I morgon är det dags igen. Årets stora tradition här i Adelöv. Marknad. Och som vanligt har man lite fjärilar i magen, ja det har jag faktiskt. Måntro om man stöter på någon rolig person som man inte sett på lång tid, måntro om man springer på något roligt inköp som man ångrar då man kommer hem....måntro vad som händer...???
 Efter morgonrundan bland "mina" knallar ska jag ta sikte på knallar som säljer skor. Vet ett bra ställe direkt där man kan fynda skor billigt. Varför? Jo, i går innan jag slutade att måla för dagen lyckades jag tömma över säkert en deciliter rödfärg på mina gamla, mycket gamla, gympaskor! Jag tvättade dom först men kände att dom har faktiskt gjort sitt. Nu kan jag ju sikta in mig på ett par nya sköna arbetsskor i morgon.
En annan sak som jag faktiskt skulle behöva är ett hårspänne! Larvigt, ja kan så vara. Men jag har nu så långt hår så det hänger i ögonen då jag böjer mig ner, irriterande då jag står framåtböjd och målar panel...
Otroligt vad håret ändå växer, för två år sedan hade jag bara lite fjun på skallen efter cellgiftsbehandlingarna. Nu är det långt mer än ner till axlarna.

Så här såg det ut i morse då jag passerade marknadsplatsen.


Jag ska fota vidare i morgon ska ni se på skillnad!

Idag fick jag ofrivilligt sällskap på min axel. Efter arbetsdagens slut kände jag hur det stramade och ömmade. Och jo nog satt där en fästing, ordentligt fast! Snickaren försökte få bort den men klarade det inte så jag fick ta hjälp av brorsan då han tittade in senare. Hoppas fästingen  inte bar med sig något tokigt, jag vill inte bli sjuk. Lär hålla koll på rodnaden ikring nu.

Idag fick jag också förfrågan om att ta över en katt. En Lilly som behöver ett nytt hem. Och inte vilken katt som helst ska ni tro, en stadskatt minsann. Ja skämt åsido, hon lät spännande och trevlig då hennes husse beskrev henne i telefon. Frågan är bara om min Mysak vill ha kvinnligt sällskap? Han är kastrerad och det är visst den här tjejen också. Hm, lovade att sova på saken. Men nog skulle det finnas plats i familjen för en liten Lilly, tror ni inte det?

Nu ska jag koja och ladda för morgondagens begivenheter. Ser ut att bli vackert väder, vilket det brukar vara just denna dagen. Har inte upplevt regn många gånger under de tjugosex år jag har gått på marknaden.
Rapport kommer vidare..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.