Translate

onsdag 18 september 2013

God morgon vänner.
Idag blev jag uppe innan tuppen tror jag. Kan inte somna om, för mycket i huvudet. Satte dessutom på nyheterna nu klockan sex och möts då av nyheten att Kristian Gidlund, du vet han jag nämnt om tidigare här, han som har bloggen "i Kroppen min", han dog igår. Så gav han upp efter en tuff kamp mot cancern, endast tjugonio år gammal. Jag har aldrig träffat honom personligen men känns ändå som jag fått en liten inblick i hans liv och hans kamp genom det han skrivit.
Livet är grymt.
Livet är svårt att förstå.
Livet har så många sidor.
Livet ger oss så många prövningar.
Men döden ger vilan. För honom.  För hans familj och anhöriga fortsätter kampen. Säkert många frågor, varför, varför just han ???
Frågor vi aldrig får svar på.
I alla fall inte här på jorden. Inte så länge vi lever. Kanske senare......

Jag vill citera hans sista ord:

Vid vägens slut
"Så föll ett långsamt regn genom trädgården.

 Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."

                                                   Kristian Gidlund
 

Tack för allt du har fått betyda för så många Kristian.
Vila i Frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.