Translate

tisdag 24 september 2013

Nästa projekt

Ja så är nästa projekt igång. Och denna gången är det inget litet projekt vi deltar i kan jag säga.
En stor renovering och utbyggnad av vårat kapell i Hult, Adelövs Pingstförsamling, har kommit en bra bit på vägen. Och igår fick jag ta till penseln för första gången. Har än så länge bara planerat färgsättning mm.
Käre vänner vad det ser ut. Bara skalet kvar i princip. Så spännande. Och så mäktigt. Det är ju en väldigt speciell känsla att bryta i väggar i ett kapell där man förstår att många människor har blivit berörda och vistats under hundra år, ja mer än det föresten. Det är flera år sedan vi firade hundraårs jubileum.
 
Ser grymt ut nu. Lär inte gå någon omärkt förbi vad vi håller på med, inte de som passerar på vägen utanför i alla fall.
Dessutom är just nu elbolaget där och gräver ny kabel genom bygden så igår var det tajt mellan alla grävmaskiner och traktorer osv. Uj uj. Vill till att hålla tungan rätt i munnen.
Tänkte åka upp och måla vidare i kväll, hoppas bara att det inte regnar. Här öser regnet ner just nu men det är ju inte säkert det regnar där. Får ringa och kolla.
Vad målar vi nu då? Jo, vi målar den utvändiga panelen, första strykningen. Smidigt att göra det liggande och trava på tork.
Patrik kör grus allt han orkar och hinner med. Full fart med andra ord.
Kände mig som hemma i går kväll då jag bar ut gamla brädbitar, sopade bland sågspån och nertagna elkablar etc. Skillnaden är att nu får vi hjälpas åt. Alla medlemmar OCH ALLA som vill.
Så vet du någon som skulle vilja hjälpa till så bara säg till. Det finns en uppgift för alla, helt klart.
Nu ska jag ge mig iväg till postlådan och rädda det som räddas kan. Vet att ett paket är på gång och det lär inte vara torrt länge i postlådan. Numer har vi ju ett par kilometer till lådan. Men det går det med. Gäller bara att planera.
Dagstidning har jag ingen, av förklarliga skäl. Är ju gamla nyheter då man får hem tidningen på eftermiddagen. Dessutom har vi ju bytt kommun så Tranås Tidning känns inte längre så aktuellt. Men nog saknar jag den. Det måste jag erkänna.
Fortsatt trevlig tisdag önskar jag dig.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.