Translate

måndag 9 september 2013

Vissa dagar jobbigare än andra

Lite piggare idag. Behövde nog gårdagen för vila. Var inte alls på humör kändes det som, ingen energi i kroppen. Bara slö. Gjorde det jag måste göra. Nästan ledsen, vet inte varför. Ibland vet man inte alltid varför man känner som man gör, eller? Kanske är jag unik. Men jag tror inte det. Alla har vi våra deppiga dagar eller stunder. Vi kanske behöver dom för att ha det desto roligare nästa dag...
Patrik var desto piggare, han byggde på med en ny ide´han fått. Så framåt kvällen kom jag ut också och hängde på ett par timmar.
Ja, vi slutade kvällen med att sätta ut ännu flera saltstenar i skogen.
 
Så gott för djuren att slicka på lite salt och mineraler. Mums.....
 
Klockan är nu lite efter sju och jag har redan avverkat en timme på kontoret, gick upp vid fem. Har ganska mycket som ska fixas idag. I morgon kväll får jag främmat av mina gamla jobbarkompisar från förskolan vi startade upp för tjugofem år sedan. Ska bli sååå roligt att träffa dom igen. Nästan alla kommer så vi blir ganska många, en riktig tjejmiddag. Har plan på vad jag ska bjuda på så det ska handlas in en del idag. Men det tänker jag inte berätta här, ifall någon av dom läser min blogg...
Nu räknar man verkligen ner, inför hösten. Det talas om regn senare i veckan. Och det är väl bara att ställa in siktet och bereda sig. Negativ? Nej inte alls. Jag älskar hösten också. Det händer så mycket vackert i naturen då, trots att den på sätt och viss lägger ner sin verksamhet. Ja det kan man tro. Men egentligen gör den sig ju redo för en paus och förberedelse för nästa vår. Tänk hur allt vissnar ner och dör, men under ytan ligger något nytt på gång och väntar in nästa vårs värme. Är det inte fantastiskt så säg.
Jag skulle sakna de svenska årstiderna enormt om jag inte skulle bo i Sverige. De sköna skiftningarna mellan värme, kyla, tillväxt och vila. Nog är det ett skådespel då nu naturen tar skepnad i regnbågens alla färger.
Bara att njuta.
Den nya gräsmattan utanför mitt fönster är nu våt av morgon dagg. Tunga moln lättar sakta över gården på andra sidan sjön. Lätt bris över sjön, ser ut att bli en vacker dag.
Så då kör vi ett tag till då. Ny dag med nya möjligheter.
Hoppas din dag blir bra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.