Translate

lördag 21 september 2013

Kompisar på ingång. Då ska vi äta, såklart. Äta och umgås. Till förrätt blir det ugnsgratinerad halloumi med grönt och tomater, till huvudrätt blir det Flottarpanna och mandelpotatis. Sedan ska vi äta kräftor! Dessert???! Jo, orkar vi det med så har jag förberett en liten kaka som jag tänker lägga på assiett tillsammans med blåbär och vaniljglass.
Tror du vi blir mätta? Jag tror det.
Idag har vi byggt älgtorn ute på rännet. Älgjakten närmar sig så nu ska det föreberedas och fixas.
En båt har fått lämna viken och ligger nu på båttrailern och är skurad och fin. Förberedd för vinterförvaring.
Jag passade på att plocka lite ute på logen, färghinkar mm. Gissa vad jag hittade? Jo i en kasse låg en amaryllis lök. Ja, den visste jag om , men inte att den börjat växa redan! Otroligt, utan vatten i en mörk kasse. Redan knopp på en snedväxt stängel! Inget annat än att sätta den i jord och njuta kan hända lite tidigare i år! Vad gör väl det. Jul blir det ändå. Den ser ganska rolig ut nu.

 
Hur många dagar tar det innan den stretar uppåt igen måntro? Där ser man hur viktigt ljuset är för växterna.  Hi hi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.