Translate

måndag 23 september 2013

Tornbyggarhelg

Jo så har vi byggt och byggt och grejat till ett jättefint älgtorn. Alltså ett torn som jägaren ska stå i och inget annat. Kanske ska vara tydlig på den punkten, inte alla som är jägare som läser det här stycket antar jag!
David och Patrik har grejat så pass med tornet och det blev såklart jättebra. Högt och bra stege, och så RÖTT! Jo, jag var med och satte ut det på plats och fick minsann assistera med pensel och färg. Att det blev så är bara för att vi hade lite rött överblivet virke kvar som lämpade sig bra till detta.
Men något alldeles unikt för detta torn är det. David hade en ide som han inte ville avslöja förrän tornet var klart! Han hade hittat på halkskydd, på golvet. Genialiskt. Solklar ide´. Att vi inte tänkt på det tidigare. Trägolven blir ju såphala då de blir blöta av regn och is. Ja, det här var riktigt bra. Och fint är det med eller vad sägs?

                         Nu får älgarna akta sig. Här har vi stenkoll....

Middagen under lördagskvällen förlöpte bra om än lite stressigt. Hade inte så många timmar på oss att hinna äta alla rätter men det gick. Flottarpannan på murikan blev god även på nötkött. Brukar ju göra den på älg. Kul att testa lite nytt.
Jaha och idag vaknar man av nyheten om att det finns ett register på alla romer i Sverige! Är jag förvånad? Nja, både och. Bisarrt att det är sant och pinsamt. Men nej, jag är inte förvånad. Det finns säkert register och sparad data om oss alla som svenska medborgare. Det är ju inget nytt. Men jag förstår verkligen om dom känner sig förolämpade och åsidosatta. Inte bra.
Och Syrien, vad händer där? Blir det någonsin ett slut på krigandet där? Pinsamt då man vaknar till ännu en dag i fred, pratas inte mycket om det som vi alla anar försiggår där. Långt borta men ändå inte.
Ja, det är mycket man skulle vilja ändra på. Mycket som skulle kunna vara såååå mycket bättre.
Men då får vi inte glömma bort det lilla, det som du och jag kan göra. Om det så bara är en människa glad så är det mer än nog. Om så bara en kram till en medmänniska så är det mer än nog. En bit på vägen. Hoppas du hittar någon att ge en kram idag. Jag ska försöka, jag tänker på en speciell idag. Henne ska jag försöka få fatt på idag. Och hon behöver många kramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.