Translate

onsdag 18 september 2013

Tack Bloggtrollet

Jaaa, nu fick jag till min blogg här på laptopen igen. Tack till Bloggtrollet som kom med tips. Kanoners.
Nu är jag på banan igen.
Alla dessa inställningar som ska skötas och ses om.
Nu måste jag testa att lägga in en bild.....

 
Ja, det fungerade det med. Här sitter mina hundar och njuter av solnedgången då jag fiskar. Tre hundar o jag i båten en vanlig fredagskväll i september. En varm september kväll kanske ska tilläggas. Undrar vem som njöt mest?


Nu vill hundarna ut och jag måste komma igång med dagens göromål. Jag måste åka och inhandla mera dill, ska koka två stora kok kräftor idag som är beställda. I går då jag var på gårdsbutiken och köpte dill hade jag tokigt nog inte kontanter på mig och det är ju självbetjäning. Så jag skrev en lapp och la vid kassan att jag kommer åter och betalar då! Ärligt eller hur? Så bra att jag köpte för lite dill så att jag måste dit redan idag! Då får jag kvittera min lapp eller hur jag nu ska bevisa att jag betalat. Ja ja, allt bygger ju på ärlighet. Kul tycker jag om det kan fungera i dagens samhälle. Dom har jättefina grönsaker så jag försöker verkligen att köpa det där på gården.
Sedan ska jag ut och plantera ett par växter, vädret ser ut att hålla upp. Så ska jag vidare med bokföringen hoppas jag. Och och och, ja listan kan som vanligt göras lång. Gott att man har att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.