Translate

söndag 2 december 2012

Paus i uppackandet

Hej vänner.
Söndag och första advent. Började dagen med en kopp kaffe och lussekatt och såg på adventskalendern på tv! Ja, så barnslig är jag att jag vill se det om jag kan. Ha ha.

Sedan har jag dykt ner i flyttlådor igen, denna gång även i brudkistan som var välfylld med dukar. Nu är den knappt halv då jag har sanerat rejält. Underbart vad jag ska ge bort mycket till loppis. Här var ju mängder med dukar som jag inte har tittat på på flera år. Nu åker det......

Patrik är ute en sväng med hunden i skogarna här så hon får springa av sig. I all snö.
Fågelbordet är populärt av besökande fåglar, talgoxar, blåmesar och idag även domherrar. Så rogivande att sitta vid köksbordet och beskåda dessa små varelser som man kan ha svårt att förstå hur dom kan klara sträng kyla och all snö.....

 
Blommande ödesträd och novemberkaktus får pryda köksfönstret.
 
Nehej, nu får jag inte sitta längre. Nästa kartong.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.