Translate

onsdag 19 december 2012

Omringad

Ja här sitter jag i soffan och är helt omringad av goa hundar. Så mysigt. Kan nog inte finnas mysigare avslutning på en bra dag än att känna värmen från deras kropp, höra deras lugna andetag.
Och vet du vad som är mysigast att lukta på på en hund? Enligt mitt tycke! Jo, det är tassen.
Knäppt, kanske du tänker. Ja det kan tyckas så, men just en hundtass har en väldigt speciell mysig lukt. Nu måste jag ju säga att jag inte luktar på hundens tass då jag vet att hon sprungit på gator och trottoarer precis. Nej, men så här ute på landet, på en grusgång, på en snöig vinterväg, då är det mysigt.

På fredag är det visst en gala för hjältar som utsetts i vårat samhälle. Såg ett reportage i går på tv om en sköterska som lyckades få i gång en ung kille som låg medvetslös. Hon gav sig den på att han skulle kunna vakna upp och hon lyckades. Otroligt! Hon stimulerade honom genom musik, genom att beröra hans hand, genom att tala högt till honom mm. Tänk om vi kan få igång människor som ligger medvetslösa med hjälp av att motivera sinnena, att beröra och på olika sätt sätta igång kroppen igen. Låter helt fantastiskt eller hur. 

Mycket händer på fredag. Enligt inka folket är det slut på deras tideräkning också och vad det nu kan innebära- Somliga menar att det är jordens undergång men nu på nyheterna pratade dom om att det istället kommer att finnas möjlighet att finna ny energi och styrka mellan den 21 till 24 december.

Ja, den som lever får se. Jag ska nu i alla fall gå och dra sömnen över ögonen en sväng. Nu är det dags att vila och ladda batterierna för en ny dag. Nog är det då förväl att vi får vila. Tänk om vi aldrig fick sova, hur skulle det gå? Totalt kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.