Translate

måndag 17 december 2012

Tack Kerstin

Älskade Kerstin.
Idag skriver jag till dig. Men idag läser du inte min blogg längre, den som du följt så under detta år har jag förstått.
Nu skriver jag till dig i himlen då du efter långt lidande idag på morgonen släpptes fri från smärta och oro.
Kära vän, jag har inte varit hos dig så ofta som jag önskat att jag hade varit, men du har varit med i mina tankar varje dag och jag har många gånger skrivit här på min blogg med dig i min tanke.
Ja, jag kommer att sakna dig, även här i bloggvärlden.

Du kämpade så otroligt tappert Kerstin. En så modig och stark kvinna du var. Det har du visat oss alla. Du vek dig inte för sjukdomen utan levde livet så länge det var möjligt. Då jag satt hos dig senast undrade du Varför du fått denna sjukdom. Det hade räckt med lidande du gått i genom tidigare. Ja, det får vi aldrig svar på. Men ett är säkert, du har visat oss hur tapper du är, hur länge vi kan kämpa om vi har orken och livslusten kvar.
Jag kommer att minnas dig som den starka kvinna, pigga och alerta tjej du var. Och jag vill tacka dig för vad du betytt för mig.

Här är en dikt som Margareta Melin har skrivit som jag känner så starkt visar på dig Kerstin:

Den heter Min Kropp.

Kära min kropp
du är huset som jag bor i
mitt hem här på jorden.
Du är det instrument jag fått
att spela på
att uttrycka mig med
och vårda som en vän.

Kära kropp
den som ser dig ser mig.
Men jag är mer än du
mer än man ser.
Nu en tid är vi ett
-du i mig och jag i dig-
men en dag ska vi skiljas från varann.

Som en fjäril lämnar sin puppa
ska jag lämna dig
när det är dags.
Då ska min längtan få vingar
och bära mig dit jag vill.
Den frihet jag saknar nu
ska då bli min.

Av jord är jag skapad
till jord blir min kropp igen.
Av Gud är jag född
Guds barn ska jag evigt vara.


Kerstin, du vårdade din kropp och själ så bra. Du har verkligen varit rädd om ditt instrument. Trots det fick du lida.
Men nu är du fri. Nu är du där i frihet.

Varm kram till dig vännen. Jag kommer nog att " prata " med dig ibland och du kommer allt att vara med här i alla fall...

Saknar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.