Translate

tisdag 18 december 2012

Femte våningen

Oj oj. Idag var jag en sväng i Jönköping för att hämta Patrik som flyttade maskiner men också för att köpa den enda julklappen som stod på min komihåg lapp i år. Jag var visst inte ensam. Jag kom ända upp på taket i parkeringshuset, fem våningar upp, innan jag fann en ledig plats. Utomhus! Jag som ville tina av bilen....
Ja ja, jag tog den i alla fall och undrade smått hur man är skapt egentligen. Att frivilligt ställa sig så att jag har så långt att gå till affärer för att fixa en enda julklapp! Men det är väl så att ibland får man anstränga sig lite extra. Och jag fann något som jag blev väldigt nöjd med. Hoppas att mottagaren tycker detsamma.

Men det slår mig att ju äldre man blir desto tokigare tycker man att detta är med hysterin runt jul....alla inköp som ska göras,,,,,allt som ska fixas och ordnas med. Och alla som inte kan fixa och ordna, av olika anledningar, Som inte har råd eller möjlighet. Så orättvist det är här i livet . Många sitter ju ensamma och lider en helg som denna. Många har ett elände av olika anledningar. Suck.

Då känns det i alla fall bra att inte köpa så många julklappar i år. Vi har bestämt att dra lott så vi får köpa en julklapp och vi får en tillbaka. Och ett maxbelopp också.
Och jag jobbar på att hålla det även om det är lite svårt.

Jag har ännu inte bakat en enda julkaka eller kokat en enda kola. Ja mina lussekatter är slut så det är tämligen tomt i burkarna. Men jag orkar inte bry mig så mycket om det. Hinner jag så blir det väl ordning med det också. Annars blir det nog jul ändå.
Det finns viktigare saker att göra känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.