Translate

söndag 30 december 2012

Laddar för bio

Ja nu är det dags. För vårat årliga bio besök. Ja, som du förstår är vi inte några flitiga besökare på bio, detta år inget undantag. Vi brukar gå en gång per år och då oftast i melladagarna med våra goa vänner Mikael o Annika. Och idag ska det ske. Men den här gången är det vi som bjuder på bio och mat. Som tack för suverän hjälp och stöd under året. Ska bli riktigt roligt.

I går hade vi mysigt främmande av Anna o Björn. En jättetrevlig kväll. Dom hade med sig en ny kompis till vårat hem,,,,,,,nämligen en Gårdstomte.

 
Jag tror han har lite problem att hålla koll på livet här på gården då hans mössa går ner över hans ögon. Men visst är han fin? Tack för presenter...
 
I natt har jag legat på soffan och försökt sova. Zelma var jättedålig. Hon kom upp och hämtade mig faktiskt, som för att tala om att hon inte mådde bra och ville ha sällskap..Tror hon fått i sig något tokigt. Hon låg och flåsade och slickade sig om munnen konstant. Så det blev en orolig natt. Nu har hon varit ute ett par gånger och gjort ifrån sig och jag tycker hon är bättre . Usch, det är inte roligt då djuren inte mår bra.
 
Nu ska jag fixa till mig lite inför stadsbesöket. Innan vi ska halka i väg på isiga vägar.....Patrik är redan iväg en sväng och flyttar en av maskinerna. I Jönköping öser visst regnet ner. Här lyste solen nyss, om än bara för några korta minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.