Translate

torsdag 13 december 2012

Nu är det smidda på plats också.

Lucia dagen och en väldigt vacker sådan. Ute vitt och ljust då solen lyste mot den vita snön. Och jag har haft besök av snickaren idag. Yes, nu är det smidda på plats i vårat hus. Kan du gissa vad detta är?


Inte så lätt tror jag. Men du får försöka gissa så får jag berätta nästa gång jag skriver vad det är.......

Men det här ser du vad det är i alla fall:

 
Ja, en gammal vedspislucka som jag köpte i höstas, sedan har en smed fixat till en sarg runt om och jag har målat alltihopa. Fint va?
Nu kommer det bästa.....:
 
 
Ha ha, här har vi gömt kontakten! Fiffigt va?
Jag kände mig som Magnus o Brasse i Fem myror är fler än fyra elefanter!!!
Och snickaren tyckte det var en jätterolig ide´.
 
Jaha, så vad ska jag nu hitta på för ideér?
 
Ja det har verkligen varit en mysig dag. På samma gång en väldigt kluven dag. Medans jag nu i eftermiddag städat och fixat i huset, tagit fram de små tomtarna osv så går mina tankar till goda vänner som mår väldigt dåligt. En kvinna som kämpar för att få luft i sina lungor på sjukhuset, denna fruktansvärda sjukdom. Och så vår goe vän som längtar hem från sjukhuset där han varit nu en tid.
 Så samtidigt som jag pysslade och grejade har ljuset på bordet brunnit hela dagen. Och så liten känner jag mig. Så kluven. Hur är livet egentligen? Vad är det som är viktigast?
Ja inte är det de små tomtarna på spiselhyllan i alla fall. Det är då helt klart.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.