Translate

fredag 28 december 2012

Snart slut på 2012

Ja, vart tog det året vägen? Känns som det nyss började och samtidigt känns det som hur mycket som helst har hänt under 2012. Ett minst sagt turbulent år .
Nyss kom jag in från en härlig sparktur på vägen här ute i skogen, rena blankisen så det gick undan. Får se upp bara så jag inte krockar med någon hund. Dom älskar ju såklart att springa bredvid. Bezzie springer helst uppe på snökanten och nu är den ju hårt frusen så den bär, Och hon älskar att dra sparken, uj vad det går undan.
Otroligt vackert månsken, var som att åka i strålkastarskenet från en bil men mycket bättre. Det är ju helt fantastiskt. Bara ljudet från sparken och hundarna som leker i snökanten, så vackert och rogivande.

 
Så här fin julgrupp fick jag av maken till jul! Så stor och jättevacker. Gissa var den kommer från? Jo såklart, Gösta i Hullaryd har gjort den. Han är ju makalös på blommor. Anar att jag kommer att få njuta av denna under lång tid framöver. Och sedan får jag plantera något roligt i byttan till sommaren.
 
I går eftermiddag kom Oscar hem för ett par timmar. Så jättemysigt att få träffa honom och greja tillsammans i huset. Han hjälpte mig att korta av alla gardiner som ju var ett par decimeter för långa sedan förra boendet. Så nu ser det bättre ut. En del gardiner fick vi dessutom dela på två då det blev alldeles för mycket tyg, Det dråpliga var då jag skulle dela en gardin slog det mig att den allaredan bestod av två gardinlängder. Saken var den att jag köpte detta vackra tyg i Nässjö då jag var på mammografin innan mitt bröstcancer besked för tre år sedan, och var nyinflyttad i flygeln med högt till tak och jättestora fönster. Då jag hängde första längden där kändes den alldeles för smal så jag fick beställa hem dubbelt så mycket tyg och sy i hop längderna för att få det att se bra ut. Och se, nu fick jag sprätta upp sömmen och dela längderna igen så blev det perfekt till dessa mindre fönster! Hur det kan vara då. Som om det vore meningen någonstans.
 I går gästades vi av goda vänner på kvällen. Så gott att träffa dom och få prata och umgås normalt igen. Känns skönt att ha börjat landa här i huset och känna att man har ork och lust att bjuda hem vänner igen. I morgon kväll är nästa bjudning. Den  ser jag fram mot jättemycket också.
 
Idag har flertalet ringt och undrat om isen bär, dom är sugna på att ut och fiska nu. Patrik var ut en sväng i viken och han tyckte den verkade bra där i alla fall.

Nu då jag skriver detta sitter Patrik på golvet i ett av rummen och sorterar och plockar och funderar på vad han ska ha framme på vilka hyllor, och vad som ev kan slängas.... Spännande. Ett sådand där riktigt prylrum du vet, med allt som hör friluftslivet till..... Jag har under eftermiddagen fått upp ett par gardiner till så nu är det i det närmaste klart med det.

Nu blir det till att njuta av en lugn och skön fredag kväll. Härligt. Försöker verkligen att njuta och ta in intrycken från allt i kring oss.

Trevlig helg önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.