Translate

tisdag 4 december 2012

Äntligen bak

Jaaaa, äntligen tog jag mig tid att baka, efter fytten alltså.
Efter att ha städat och fejat på i flygeln på Näs så tog jag tvärt av och gjorde en lussebulle-deg. Det är bland det roligaste jag vet att baka lussekatter, Vet egentligen inte varför men det är något visst.

 
Degen på jäsning.....

 
Första plåten in i ugnen....

 
Och ja, det blev jättegoda lussekatter. Morgondagens kaffe är räddat. Och ifall jag får besök har jag i alla fall bullar att bjuda på.
 
I kväll pratas det och varnas för än mer snö här i Jönköpingstrakten. Vet inte vad man ska tro. Då vi gick in nu vid tio tiden var det kallt och klart, ja, kanske vaknar man upp om några timmar till ännu mera snö????! Puh. Annars känns det som det räcker till.
 
Ses i morgon.... insnöad värre än vanligt? Det återstår att se.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.