Translate

fredag 14 december 2012

Skyddsängel

Fredag och idag har jag faktiskt varit i Tranås och handlat. För första gången på flera veckor känns det som. Hade en skapligt lång lista att uträtta och jag fick ordning på det mesta i alla fall.
Så var jag på soptippen för att lämna glas, gamla glödlampor och lite batterier osv. Skönt att göra sig av med det.
Så gick jag till apoteket med gamla mediciner. Och se där var min skyddsängel. På väg uppför gränden på trottoaren mötte jag en kvinna och precis som vi passerat varandra så hoppade vi båda högt av att något small mellan oss. En istapp splittrades på trottoaren, precis bredvid mig. Vi bara tittade på varandra och fick ur oss ett OJ, det var nära det.
Usch så nära att det kunde gått illa för någon av oss.
 Så handlade jag massor med mat då vi ska bjuda våra anställda o fruar på lite julmat i morgon kväll. Ser fram mot det , tycker det är roligt att göra Janssons o annat gott. Och så fick jag färdigstekta köttbullar av kära svärmor. Suveränt, hoppas jag kan hjälpa henne tillbaka snart.
Var hemma och packade upp allt och åt lite soppa innan vi åkte på lucia tåg i Adelövs kyrka. Adelövs Friskola höll i sången och gjorde det otroligt bra.  Såå  duktiga var dom. Ett väldigt skiftande program och jättefint.
Jag satt bredvid en man vars yngste son gick i min äldste sons klass i Adelöv,,,,,och vi förundrades över att åren har gått i rasande fart. Han sa mellan ett par låtar: Har vi haft så små barn verkligen? Ja, för inte blir man själv gammal inte....
Knepigt.

Ja, nu sitter vi i soffan och det brinner så gott i braskaminen.
Och jag ska väl berätta vad bilden igår föreställde. Har ni gissat rätt?
Här kommer en till:
 
Ja blev du klokare av denna bild?
Vi har alltså satt galler i taket över braskaminen vilket denna bilden visar. Bilden i går visar gallret i golvet uppifrån rummet. Helt enkelt har vi gjort en "ventil" för att värmen från braskaminen ska kunna cirkulera upp till andra våningen också. Det fungerar jättebra.
 
Ja, önskar er alla en bra helg. En fin tredje advent. Tänk att det bara är en vecka kvar till jul. Så är det dags igen, denna så speciella dag och helg som för många av oss är en mysig dag.
Jag önskar att ALLA finge en fin och skön julhelg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.