Translate

lördag 22 december 2012

Snart fjärde advent

Ja så tänder vi i morgon det fjärde ljuset. Var tog denna månaden vägen?
Nu sitter jag här i soffan igen, har idag bakat lite julkakor. Saffransbiscotti, mina julkakor med mandelmassa i, jitterbuggar och rullrån. Så blev det lite knäck också samtidigt som vi hängde gardinstänger och slängde upp lite gardiner. Tänk vad det gör skillnad, vad ombonat det blir med lite tyger i fönstren.
På eftermiddagen fick vi ett härligt besök av en kär vän. Tack att du kom och tack för ljuset du hade med dig. Det brinner alltjämt på köksbordet. Jag saknar Kerstin som jag förstår gärna hade velat följa med dig hit till vårat hem. Men jag tror hon var med oss där ifrån himlen. Hon njöt nog av vår samvaro i köket, eller hur?
Sedan kom nästa besökare, med blommor och choklad. Trevligt trevligt.

Nu orkar jag nog inte göra mycket mera idag. Och jag kanske kan nöja mig och ta det lite lugnt.
I morgon ska jag koka gröt till bland annat ris a la maltan som jag ska bidra med på julafton. Och griljera skinkan mm. Och så ska ju granen in också. Kan väl inte vara annat än mysigt med andra ord.

Väntar på att Oscar ska ringa och säga att dom kommit fram lyckligt o väl till sitt hus. Alltid oroligt att ha barnen körande ute på vägarna. speciellt sådana här dagar då det är så mycket trafik.

Måste lägga ut en vacker bild också. Den är tagen här i viken tidigare i vinter. Nog är det vackert så säg.

 
Önskar dig en fin fjärde advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.