Translate

fredag 25 oktober 2013

Finslipning

Sitter och "plockar" med min blogg. Finns så många tillval och olika alternativ att greja med, en djungel att sortera så det inte blir för plottrigt. Jag får aldrig några kommentarer på mina tankar längre här på bloggen. Undrar om alla som läser verkligen håller med, eller är det för krångligt att kommentera?  Hm.
På morgonens nyhets tv såg jag en blogg kompis! Gun, 101 år gammal. Jo, du läste rätt. Hon är ju dubbelt så gammal som jag, dubbelt så klok och erfaren. Fantastiskt. Hon har dessutom två bloggar.
Den ena hittar du på
 http:/blogg.1177.se/hundraaringen
Fantastiskt, vilken energi den kvinnan verkar ha. Inte illa att vara så klar och klok. Den ska jag följa. Hon har ju varit med om så otroligt mycket saker i sitt liv. Hon minns till och med två världskrig, inte så många som gör det.

 
Den här rosen har stått i vasen i tre veckor! Fortfarande vacker eller hur? Den blev också gammal.

Utanför mitt fönster står bilen nytvättad, jo jag kom ut i går i blåsten och tvättade av det värsta. Planterade även lite växter som jag ska testa o se om de klarar vintern i jorden. Lika väl som att kasta dom. Sedan var jag genomblöt och smutsig. In och tvätta kläder och städa efter hundarna då en av dom hade roat sig med att bita sönder hopknölade pappersbollar som Patrik haft i stövlar! Men som nu låg passligt på golvet, yes så kul hon hade haft. Strimlor och små bitar i hela tvättstugan.
Nu har jag plockat av altanen också inför vintern. Tagit in mattorna och tvättat dom. Bort med duken och satt ihop trädgårdsmöblerna. Satte alla pelargonerna i mjölkrummet så får vi se om dom klarar sig där över vintern. Ska väl i alla fall inte behöva frysa där.

Hörde föresten på radion häromdagen en kock som intervjuades, som hade gjort pizza. Två olika smaker och så långt lät det gott och bra. Men så kom dom till den fantastiska nyheten att han kavlade ut degen på en hel långpanna och delade den i två delar, det skulle var en så genialisk ide, ny ide´!!! Ja men hallå, så har vi bakat pizza så länge jag minns. Så det var inte alls någon nyhet.
Hörde också på morgonen att de hade haft problem att hinna till sina röstningsknappar i riksdagen i går! Är visst allmän oordning och sent inkomna röstande ledamöter som kommer in i sista stund och visst igår inte ens lyckades trycka rätt på knapparna. Vad pinsamt! Är det inte deras jobb att rösta och klara av det? Det trodde jag. De gör det ju dessutom två gånger i veckan, tisdagar och torsdagar, så det är ju ingen ovanlig företeelse. Ja, ja, backning där. Bättre kan ni.

Idag är det en vecka sedan jag var på radion. Hör Kjell på radion nu, känns spännande och roligt att ha fått vara med. Ja faktiskt riktigt kul.

Om en stund ska jag åka och möta upp Patrik. Vi ska ut i skogen och greja med en av skogsmaskinerna och om vi hinner även förbereda lite mera inför helgens jakt.
Önskar dig en trevlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.