Translate

torsdag 24 oktober 2013

Laddar för att tvätta bilen

Men först ett glas kall oboy och nybakad vetekaka. Ja , i alla fall nybakad på morgonen. Olika är våra lotter här i livet. Jag bakade för att ha något att bjuda på då vi idag hade besök av arbetsmiljöverket. Medans Oscar står i Stockholm och gör reklam för SBK, Sveriges Bagare och konditorer. Tillsammans med Carl-Jan. Serveras visst ärtsoppa och bröd någonstans i huvudstaden, vore jag bara närmare skulle jag rusa dit....
Men var inte fel med oboy heller! Vet inte när jag drack det senast. Inte den dagliga drycken precis. Men tänkte ut och tvätta bilen nu så då kände jag för att ladda choklad cellerna lite...snabb energi?!
 Nyss gjorde jag något häftigt. Som faktiskt kändes stort på något sätt. Jag har nämligen skickat in ansökan om min lärarlegitimation. Blir spännande att vänta på den. Inte för att jag behöver den i dag men man vet aldrig. Rätt som det är kanske jag är på en förskola någonstans igen.

 
Visst är detta en underbar bild? Jag fotade den häromdagen då jag passerade ett gammalt hus i markerna där vi bland annat jagar. Tänk om den skon kunde berätta historien om den personen som säkert vandrat mycket långt i den. Det vore spännande. Måntro om den tillhörde en skomakare, känns som den är väldigt lappad och lagad, väldigt väl använd.
 
Nehej, nu lär jag inte sitta här längre. Då hinner ju det snabba sockret i chokladen försvinna. Ut och jobba nu. Jag måste plantera lite smått också som jag inte har hunnit få i jorden ännu. De mår inte så bra av att stå över marken nu ser jag, bättre att testa och se om de kan övervintra i jorden. Man vet aldrig.
Ut i blåsten...........................
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.