Translate

torsdag 10 oktober 2013

Kazoo tillverkning

Ja så är det torsdag igen. Och dags för Träffen med våra härliga ungar i kyrkan. I kväll har jag ansvaret för aktiviteten och vi ska göra musikinstrument. Skrev jag om det kanske härom dagen? Vilken senil kvinna man har blivit! Vi planerade aktiviteterna i våras och nu då vi tittar på programmet kommer ingen av oss underfund med vad vi egentligen menade med kvällens tema: ljudpyssel.....hur dumt får det vara? Ja ja, vi har löst det och jag hoppas barnen ska tycka detta blir kul.
I går kväll hade vi planeringsmöte för julmarknaden i Adelöv. Inte många veckor tills den är dags igen! Som tiden rusar på.
Nu har jag just varit ute och dragit lite stängsel igen då djuren ska flyttas ännu en gång. Var nere vid sjön och du milde vad lite vatten det är nu! Jag har aldrig sett sjön så låg på vatten....

 
Denna strand brukar så här års ligga under vatten!!!!


 
Nog är det vackert så säg. Det blir ett så fantastiskt speciellt ljus av alla dessa gula och ljusa färger på löven. Och en skön matta att gå på då de dalar ner på vägen.
Tänk så bra vi har det som får uppleva dessa skiftningar, dofter av olika årstider, ljuset och mörkret. Självklarheter för de flesta av oss.
Ja så lär jag svida om mina kläder här och ge mig iväg till barnen. Tack för denna dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.