Translate

fredag 11 oktober 2013

Nu har jag tagit knäcken på många

Kokar nämligen kräftor! Har så här långt tagit livet av nittiofem stycken! Samt en fågel som kom framför bilen i ottan då jag var ute och lekte taxi! Inte bra. Inte en schysst fredag!
Fixade med mina hundar på morgonen, klippte klor och kammade päls och långa öron osv. Dom gillar det skarpt. Zelma ligger helst på rygg i mitt knä och Moa blir jätteavundsjuk då hon får vänta på sin tur.... Nyss fick dom dessutom varsitt ben att gnaga på så dom lever en tämligen fridfull tillvaro. Zelma är dock inte så förtjust i hårda tuggben. Desto gladare i de där "pinnarna" som är bra för tänderna. Idag blev det lite problematiskt för henne då sista biten av pinnen fastnade i hennes långa öra!!! Hon gick runt runt länge här och kämpade för att kunna nå och få i sig sista biten. Ja, jag fick hjälpa  henne till slut. Inte alltid så lätt med långa öron!
Hur gick då musiktillverkandet i går? Jo, alldeles ypperligt. Tolv glada barn som alla på en gång tillverkade instrument på löpande band. Så nu kan vi sätta upp en orkester. Ha. Ja vi fick faktiskt lyssna till ett par av tjejerna som sjöng en egen påhittad sång innan vi skildes åt. Dock utan instrument då dom låg på tork. Dom ska vi göra något roligt av en annan gång. Vi hann även med att göra och äta fruktsallad. Den utlovade leken får dock vänta till nästa gång,. en och en halv timme går rysligt fort då man har roligt.

Minns du bilden på min amaryllis som jag hittade i en kasse på logen? Den som hade börjat växa där i kassen, på sne, väldigt mycket på sne!!! Nu blommar den!
Ibland kommer julen tidigt!

 
Visst är den fin? Otroligt hur det kan komma något så stort och så vackert ur den där torra knölen som dessutom än så länge inte har fått en enda droppe vatten! Otroligt, hittar inget bättre uttryck.
 
Nu ska jag sätta igång ett sista kok med kräftor. Sedan måste jag ut. Helt fantastiskt väder idag. Tranorna samlas nu för att bege sig söderut, har sett flera stråk redan idag. Dom tycker väl det är fint flygväder kan tro. Och det måste det ju vara. Vilket färgrikt landskap dom har under sig då dom färdas på sin långa resa. Nästan så man blir avundsjuk....
Nu får man se fram mot då de kommer åter, till våren.
Trevlig helg önskar jag dig. Här vill det till att förbereda sig för nästa vecka, då börjar älgjakten och det ska renoveras vidare i kyrkan, det är styrelsemöte en kväll och ja jag vet inte hur det ska gå ihop riktigt. Inget annat än att göra det bästa av det hela. Som tur är så kan jag inte dela på mig och vara på flera ställen samtidigt. Det är nog tur det. Då skulle man ha fått samla ihop sina delar titt som tätt och dessutom vara tvungen att komma ihåg var de olika delarna är någonstans! För väl att vi slipper det, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.