Translate

onsdag 30 oktober 2013

Sovmorgon. Ligger kvar i sängen hemma i mitt gamla rum. Lyssnar på Ledins nya skiva Höga kusten. Ledin har alltid varit där, hörde honom live på Jamtli i början av åttiotalet. Nu har han fått till det igen känns det som med sin nya skiva. Intressanta texter.
Vad ska vi då göra idag? Jo far o jag ska baka mommabröd ute i Brygstun.  En kär tradition som är så rolig och såklart smakar det helt underbart gott. Tänk en helt nygräddad mommabrödskaka med smör på, allt bara smälter i munnen.
Det är något lyriskt magiskt över att komma hem. Numer väcks alltid längtan efter att få skriva vidare om min barndom här i Jämtland . Åh om jag kunde ta mig den tiden och satsningen.
Nu har jag suttit o försökt få in bilder direkt med telefonen också här i bloggen men lyckas inte. Och nu måste jag gå ur sängkammarn. Mot frukost och mot bakning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.