Translate

söndag 13 oktober 2013

Stundande älgjakt

Dagen före premiären. Nu är det dags. Att förbereda det sista med alla attiraljer som ska med ut i skogen i morgon bitti. Kläder, bössa, ammunition, jaktradio, hörselskydd, matsäck osv osv.... listan kan göras lång.
I går tillbringade vi hela dagen i skogen där vi byggde stegar och säkrade torn, snitslade stigar fram till jakttorn osv. En vacker dag då vädret är helt fantastiskt. Matsäck ute i det fria, ja bättre kan man väl knappt inte ha det.
Förutom jakt så är den kommande veckan totalt fulltecknad. Styrelsemöte och andra saker varenda kväll. Får försöka hitta lugnet då jag kommit ut i tornet i morgon bitti. Där jag sitter då kan jag inget göra, bara vara. Bara sitta och vänta på att det ska ljusna och kanske den rätta älgen står där....
Vid lunchtid ska jag servera mat till jaktgäster på ett annat ställe. Så jag får inte stanna för länge i skogen. Ja, det ordnar sig säkert det med.
Idag är det praktiska ting som ska fixas. Installera ett kartprogram i "nya" databurken så vi kan få ut jaktkartor till gästerna i morgon. Har på morgonen betalat räkningar och klarat av kontoret så det klarar sig ett par dagar. Har lagt in alla telefonnummer i min mobil på samtliga i jaktlaget. Känns tryggt att veta att man kan nå varandra om det skulle behövas. Ja, om det finns teckning för det just då förstås!!!



 
Så här vackert är det utanför vår veranda nu. Fantastiskt. Känns som det har varit väldigt mycket färger på träden i år. Undrar om torkan påverkar det.
Våra beställda rosor har kommit nu, skulle vilja hämta dom idag och få ner dom i jorden. Blir spännande till våren att se hur de kommer att ta sig.
Hoppas på en bra vinter för dom också.
 
Nu ska jag kolla jaktradion, sätta den på laddning och nya batterier i hörselskydden.
Hoppas du får njuta av denna fantastiska dag. Regnet kommer nog tids nog.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.